"Простые подтягивания однажды изменили мою жизнь полностью, с отрицательной на положительную и они сделали тоже самое с тысячами людей вокруг меня, делясь свомим положительными изменениями. Теперь я верю, что простые подтягивания могут изменить, вдохновить и мотивировать на лучшее во всём мире"

Māris Šlēziņš Основатель и председатель WSWCF @marisslezins

ОПИСАНИЕ

В 2011 году Латвийская ассоциация Street Workout (основатели World Street Workout and Calisthenics Federation ) вместе с компанией «Латвийской железной дороги" впервые организовала "Латвийский День Подтягиваний". Это был один день подтягиваний с общей конкуренцией в 50 городах Латвии и с супер-финале в прямом эфире в конце дня. Это мероприятие собрало более 3000 участников и получило огромное внимание среди всего общества. После успеха в первом году, событие в 2013 году было организовано в 60 городах и собрали 8000 участников (1,6% от экономически активного населения в Латвии) вместе сделали больше чем 70 000 подтягиваний в течение одного дня

Идея мероприятия

Мир полон негативной энергии, что затрагивает нашу жизнь. Мы хотим объединить мир - всех людей, без дискриминации их возраста, пола, национальности, расы или религии - помогая им, чтобы разгрузить их негативную энергию в результате выполнения (подтягивания) и заменить её положительными эмоциями.

Подтягивание - упражнения полезны для измерение своего физического состояния, так как человек использует только свой вес тела для упражнения. Это естественное и безопасное упражнение, которое может быть выполнено людьми всех возрастов, как мужчин, так и женщин. Преимущество подтягиваний заключается в возможности быстро исчерпать физическую силу и выгрузить всю негативную энергию, заменяя его положительными эмоциями за проделанную работу.

Мы предлагаем сочетание удовольствия и осуществления благотворительной акции (цель). 10 сентября люди во всем мире будут подтягиваться и в то же время будет делать положительные вещи, жертвуя деньги или товары для ранее указанной благотворительной цели в своей стране. Даже если у человека нет возможности пожертовать, само его участие будет способствовать развитию глобального мероприятия и, таким образом, будет способствовать увеличению признание среди людей, организаций и компаний в будущем. Благотворительные цели могут быть разными - помощь инвалидам, детям, животным, чтобы построить новые или реконструировать существующие спортивные площадки, где люди могут тренироваться и разгружать негативную энергию в течении всего года.

Найдите место, где вы можете сделать подтягивания на точке подтягиваний специальной карте точке подтягивний, посетите это место сами, вместе с вашими друзьями и членами семьи и принять учатие в самой глобальном, благотворительном и спортивно-силовом проекта в мире. Вы также узнаете, сколько подтягиваний вы можете сделать, сколько подтягиваний делают ваши друзья, сколько подтягиваний ваша страна может сделать в сравнении с другими, а также о том, как много подтягиваний может сделать весь мир в течении одного дня.

В случае, если вы не можете найти точку подтягиваний в вашем городе или стране и вы хотели бы организовать её, то, пожалуйста, свяжитесь с нами info@worldpullupday.com для дальнейших действий

SPĒKA DIENAS 2018 NOLIKUMS

  1. SACENSĪBU NORISES LAIKS

    1. 2018. gada 22. septembrī no plkst. 10.00 līdz 16.00

  2. SACENSĪBU NORISES VIETA

    1. Centra sporta kvartāls (Krišjāņa Barona ielā 116A, Rīgā) kā centrālā lokācija un citās Latvijas pilsētās. Visas sacensību norises vietas (spēka punkti) atrodami www.spekadiena.lv

  3. SACENSĪBU ORGANIZATORS

    1. Latvijas ielu vingrotāju biedrība, Latvijas Sporta federāciju padome

    2. Pasākums notiek Eiropas Sporta nedēļas ietvaros.

  4. PIETEIKŠANĀS SACENSĪBĀM

    1. Pieteikšanās sacensībām notiek katrā no sacensību vietām uzreiz pirms dalības sacensībās visu sacensības norises laiku

  5. SACENSĪBU PROGRAMMA:

10.00 Sacensību sākums visās disciplīnās

16.00 Sacensību noslēgums un rezultātu apkopošana.

 

  1. SACENSĪBU DISCIPLĪNAS UN NOTEIKUMI:

    1. Pievilkšanās sacensības sievietēm

6.1.1. Katra sacensību dalībniece pēc tiesneša uzaicinājuma dodas pie pievilkšanās stieņa un pieķeras tam ar rokām apakštvērienā, un pēc signāla sāk pievilkties.

6.1.2. Gadījumā, ja divas dalībnieces uzrāda vienādu pievilkšanās reižu skaitu, izšķirošais ir pievilkšanās laiks.

6.1.3. Pievilkšanās reize tiek ieskaitīta, ja dalībniece pārceļ zodu pāri stienim un, laižoties lejā, iztaisno rokas vismaz 90 grādu leņķī.

6.1.4. Starp pievilkšanās reizēm obligāta vismaz 2 sekunžu pauze, kas nedrīkst būt ilgāka par 10 sekundēm.

6.1.5. Aizliegts izdarīt straujas kustības (raustīties, iešūpoties u.tml.) vai izpildīt jebkādus akrobātiskus elementus. Atļauts pievilkties cimdos.

    1. Pievilkšanās sacensības vīriešiem

6.2.1. Katrs sacensību dalībnieks pēc tiesneša uzaicinājuma dodas pie pievilkšanās stieņa un pieķeras tam ar rokām virstvērienā, un pēc signāla sāk pievilkties.

6.2.2. Gadījumā, ja divi dalībnieki uzrāda vienādu pievilkšanās reižu skaitu, izšķirošais ir pievilkšanās laiks.

6.2.3. Pievilkšanās reize tiek ieskaitīta, ja dalībnieks pārceļ zodu pāri stienim un, laižoties lejā, pilnībā iztaisno rokas.

6.2.4. Starp pievilkšanās reizēm obligāta vismaz 2 sekunžu pauze, kas nedrīkst būt ilgāka par 10 sekundēm.

6.2.5. Aizliegts izdarīt straujas kustības (raustīties, iešūpoties utml.) vai izpildīt jebkādus akrobātiskus elementus. Atļauts pievilkties cimdos.

    1. “Planka” sacensības vīriešiem/sievietēm

6.3.1. Katrs dalībnieks (-ce) pēc tiesneša uzaicinājuma ieņem vietu balstā guļus uz apakšdelmiem uz vingrošanas paklāja.

6.3.2. Gadījumā, ja 2 dalībnieki (-ces) uzrāda vienādu laiku, tad izšķirošā ir izpildes kvalitāte – ķermeņa pozīcija.

6.3.3. Planka izpildes laikā tiek uzņemts laiks, taču tiesnesis ir tiesīgs pārtraukt izpildījumu, ja dalībnieks (-ce) neievēro tiesneša dotos norādījumus.

6.3.4. Visu izpildes laiku augumam jābūt taisnam, kājas atrodas kopā un elkoņi novietoti tieši zem pleciem.

6.3.5. Planku izpilda uz maksimālo laiku, cik vien dalībnieks (-ce) ir spējīgs noturēt planku atbilstoši izpildes nosacījumiem.

    1. Pietupienu sacensības vīriešiem/sievietēm

6.4.1. Katrs dalībnieks (-ce) pēc tiesneša uzaicinājuma ieņem pietupienu izpildes vietu.

6.4.2. Gadījumā, ja 2 dalībnieki (-ces) uzrāda vienādu pietupienu reižu skaitu, tad izšķirošs ir izpildes laiks.

6.4.3. Pietupienus katrs dalībnieks (-ce) izpilda uz reižu skaitu 5 minūšu laikā.

6.4.4. Tiesnesis ir tiesīgs pārtraukt izpildi vai neieskaitīt reizi, ja dalībnieks (-ce) neievēro izpildes nosacījumus.

6.4.5. Izpildes laikā rokas atrodas priekšā taisnas un pietupienu veic līdz 90 grādu leņķim, kājas atrodas plecu platumā un papēži netiek atrauti no zemes.

  1. PERSONAS DATU APSTRĀDES NOTEIKUMI:

Pasākums ir publisks, un tā laikā tiks veikta fotografēšana, filmēšana un tiešraides translēšana. Apmeklējot un piedaloties sacensībās, Jūs piekrītat, ka varat tikt fotografēts un filmēts un nodot neierobežotas tiesības izmantot šādas fotogrāfijas un video ierakstus biedrībai “Latvijas Sporta federāciju padome” un biedrības “Latvijas ielu vingrotāju biedrība” komerciālos un reklāmas nolūkos, tai skaitā publicēšanai un izvietošanai sociālajos tīklos, biedrības “Latvijas Sporta federāciju padome” un biedrības “Latvijas ielu vingrotāju biedrība” interneta vietnē, televīzijā vai jebkādos citos medijos.



Latvijas ielu vingrotāju biedrības sacensību iekšējie kārtības noteikumi

Drošības noteikumi

  1. Pirms veicot jebkādu vingrinājumu, ir kārtīgi jāiesilda viss ķermenis, it īpaši muskuļi un locītavas, kuras tik iesaistītas konkrētajā vingrinājumā.

  2. Sacensību laikā katrs dalībnieks gaida savu kārtu un par viņa kārtas pienākšanu dalībniekam paziņo tiesneši. Bez tiesnešu uzaicinājuma vingrinājumu veikt aizliegts.

  3. Dalībniekam paziņo, lai viņš sāk gatavoties disciplīnai. Pirms disciplīnas uzsākšanas tiesneši jautā, vai dalībnieks ir gatavs? Saņemot pozitīvu atbildi no dalībnieka, tiesneši pieņem, ka dalībnieks ir iesildījies un ir gatavs uzsākt konkrēto disciplīnu. Iesildīšanās ir katra dalībnieka paša uzdevums, par kuru viņam jāparūpējas pašam. Ja nezina, kā veikt pareizu iesildīšanos, jājautā tiesnešiem jeb treneriem.

  4. Veicot jebkuru akrobātisko triku, ir jālieto drošības saites, un pirms akrobātiska trika veikšanas jāpabrīdina apkārt esošie dalībnieki.

  5. Katrs dalībnieks ir atbildīgs par savu veselības stāvokli. Ja ir jūtams spēcīgs nogurums, sāpes muskuļos vai locītavās, par to ir jābrīdina tiesneši. Ar traumu startējoši dalībnieki paši nes atbildību par savu veselības stāvokli.

  6. Katrs dalībnieks ir atbildīgs par savu veselības stāvokli, veicot jebkuru triku vai piedaloties jebkurā no disciplīnām.

  7. Kategoriski aizliegta pārgalvīgu triku veikšana, kura varētu apdraudēt savu vai citu dalībnieku veselību.

  8. Katrs pats dalībnieks rūpējas par savu veselības stāvokli un drošības ekipējumu.

  9. Pirms katras disciplīnas tiesneši izskaidro disciplīnas noteikumus, kurus dalībniekam jāievēro.

  10. Neskaidrību gadījumā jākonsultējas ar tiesnešiem vai treneriem.

Iesildīšanās

  1. Kas ir iesildīšanās?

Organisma sagatavošana darbam.

  1. Kāpēc vajadzīga iesildīšanās?

Lai nenodarītu pāri savam organismam un izvairītos no traumām.

  1. Kas ir vispārējā iesildīšanās?

Visa organisma, sevišķi skeleta muskulatūras darbaspēju paaugstināšana ar fizisko vingrinājumu palīdzību.

  1. Kā jāveic vispārējā iesildīšanās?

Secīgi jāveic lēns skrējiens, kas mijas ar soļošanu un palēcieniem; vispār attīstošo vingrojumu komplekss visām muskuļu grupām – roku, plecu joslas, rumpja, iegurņa joslas un kāju muskuļiem; vingrinājumi to locītavu kustīguma palielināšanai, kuras piedalīsies konkrētā uzdevuma veikšanā.

  1. Kā jāveic iesildīšanās ar stiepšanas vingrinājumiem?

Pirms stiepšanas vingrinājumiem ir jāveic vispārējā iesildīšanās. Veicot iesildīšanos ar stiepšanas vingrinājumiem, 10-15 sekundes jāatrodas tādā pozā, kurā tiek iestiepta noteikta muskuļu grupa. Pēc tam 3-4 sekundes jāatpūšas un jāiestiepj nākamā muskuļu grupa. Tā, pakāpeniski mainot pozas, iesilda visas muskuļu grupas, kurām būs liela slodze.

  1. Kas ir speciālā iesildīšanās?

Organisma sagatavošana konkrētā uzdevuma veikšanai.

  1. Kā jāveic speciālā iesildīšanās?

Jāveic tieši tās kustības, kuras būs jāizdara nodarbībā vai sacensībās.

  1. Kādus vingrinājumus neveic iesildīšanās laikā?

Vingrinājumus, kuri prasa lielu piepūli – spēka vingrinājumus ar lielu slodzi, metienus rekorda tālumā, ātru skrējienu, lēcienus ar maksimālu piepūli.

  1. Kas ir atsildīšanās?

Pakāpeniska organisma "nomierināšana" un pāriešana uz parasto ikdienas stāvokli.

  1. Kas jādara pēc skriešanas vai slēpošanas distances pabeigšanas?

Jāturpina lēnām skriet vai slēpot un pamazām jāpāriet soļos; jāizpilda daži izelpas vingrojumi, lai attīrītu plaušas.

 

Latvijas ielu vingrotāju biedrības vadītājs

Māris Šlēziņš

Daži interesānti fakti par spēka dienu

2015. gadā Pasaules pievilkšanās diena, ar Latvijas iniciatīvu, uzstādījusi 4 PASAULES REKORDUS, ko oficiāli fiksējusi PASAULES REKORDU AĢENTŪRA "Records Holders Republic" Spēka Dienas jaunākais dalībnieks - 3 gadīgais Ansis - pievilkās 4 reizes, savukārt 78 gadus vecais Leonīds, kā vecākais dalībnieks - pievilcies 9 reizes.